چرا باید از مربی OKR کمک بگیریم؟

چرا باید از مربی OKR کمک بگیریم؟
OKR

چرا باید از مربی OKR کمک بگیریم؟

ضرورت مشاور و مربی OKR در سازمان ها

هنگامی که به مشورت با دیگران نیازمندی، دوستان، آشنایان و حتی استادان نیز می توانند جریان ثابتی از اطلاعات تجاری را در اختیار شما قرار دهند. اما تحلیلگران صنعت، مشاوران و متخصصان حوزه کسب و کار می توانند دانش تخصصی خود را در ارتباط با موقعیت ها و نیازهایی که ممکن است با آنها مواجه شوید، با شما به اشتراک بگذارند. این انتقال دانش می تواند تاثیر مستقیم بر میزان رشد و پیشرفت و همچنین اثر بخشی شما داشته باشد.

business coach
مربی کسب و کار شما، شخصی است با تجربه کاری فراتر از یک کار آفرین مبتدی. احتمالا در خودتان یا اطرافیان به این موضوع پی برده اید که فشارهایی که صاحبان مشاغل کوچک و متوسط با آن روبرو هستند می تواند بسیار شدید باشد. لذا داشتن مشاوری در کنار خودتان به شبکه سازی و یافتن منابع و تجربیاتی که در کتاب ها پیدا نمی کنید کمک می کند. به شما بینش و بازخورد صادقانه می دهد و از اشتباهات و خطرات احتمالی جلوگیری می کند. در نهایت همه این موارد، سبب موفقیت شما و دستیابی به اهدافتان می شود.

اهمیت مربی کسب وکار
ارزش اصلی مشاوران شامل دانش، تخصص، مهارت های تخصصی و تاثیرگذاری آنها است. از آنجایی که مشاوران با مشاغل مختلفی کار میکنند ، ممکن است نسبت به کارکنان داخلی، دانش بسیار گسترده و عمیق تری از روندهای تجاری، چالش های صنعت، و فناوری ها و فرآیندهای جدید داشته باشند.

صرفه جویی در هزینه ها

هنگامی که مشاوری را استخدام میکنید فقط برای مواردی که به آنها نیاز دارید هزینه پرداخت میکنید.
علاوه بر این مشاوران در زمینه های مختلف همچون تولید ناب، تامین منابع مالی، عارضه یابی سیستم ها و.. فعالیت می کنند و میتوانند مناطقی که در آنها بیش از نیاز هزینه می شود را شناسایی کرده و در کاهش هزینه ها به شما کمک کنند.

صرفه جویی در زمان

تجربه مشاوران به این معنی است که آنها شیوه های رفتاری کسب و کار را بهتر از شما می دانند و در هنگام بروز مسئله ای از شیوه صحیح و خطا برای حل مسئله کمک نمیگیرند . هنگام مواجه با مسائل مختلف نیز نوین ترین رویکردها را به کار میگیرند.

سفارشی سازی

مشاوران کسب وکار معمولا راه حل های یکسانی ارائه نمی دهند. ارزش آنها در کسب و کار زمانی مشخص می شود که متوجه اهداف هر مشتری، و تطبیق آن با چالش های پیش رو بهترین راه حل را ارائه می دهد.

 

در ادامه این مقاله میخواهیم شما را با یکی از جدیدترین سبک مشاوره کسب و کار آشنا کنیم. مشاوره ومربی OKR یکی از سبک های جدید در زمینه مشاوره کسب و کار است.اگر با سبک هدف گذاری و برنامه ریزی OKR آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم همین الان مقاله “همه چیز درباره OKR که باید بدانید” را مطالعه کنید.

مربیان معتبر OKR به سازمان خود کمک می کنند تا به سرعت مزایای OKR ها را درک کنند. تمرکز بالا، رشد سریع و همسویی بیش از پیش از نتایج بهره گیری از OKR COACH است.


بگذارید با یک مثال شروع کنم. شما رمانی که میخواهید نرخ دریافت ترافیک ارگانیک خود را بالا ببرید، یک متخصص سئو را استخدام میکنید و از کسی که فقط دو یا سه مقاله در مورد سئو خوانده نمیخواهید که این کار را انجام دهد. همین منطق برای پیاده سازی OKRها نیز در سازمان شما صدق میکند. خواندن چند کتاب و مقاله شروع خوبی محسوب می شود اما به این معنا نیست که در عمل هم به همین راحتی جواب دهد.

در حالی که خود OKR ها نسبتا ساده هستند، درک کل شرکت شما از OKRها و استفاده از بهترین شیوه ها آسان نیست. بودن یک متخصص در کنار شما، در مورد بهترین روش های اجرایی، آموزش آن به سایر افراد و پیاده سازی آن، شما را راهنمایی میکند. بعضی از این دلایل برتری را در اینجا ذکر میکنیم

بهینه بودن

مربیان OKR در زمان (و در نتیجه پول) شما صرفه جویی می کنند. آنها فرآیند پیاده سازی را از دیدگاه های مختلف می دانند و راهنمایی های آنها می تواند به میزان قابل توجهی در زمان و تلاش شما صرفه جویی کند. نقش ها و ذینفعان زیادی ممکن است در فرایند OKR سازمان شما وجود داشته باشند که هر کدام به نوعی راهنمایی نیاز دارند. مربیان OKRراحت تر و با هزینه کمتری میتوانند تمام افراد را راهنمایی کنند و آنها را با الویت های استراتژیک هماهنگ تر و مرتبط تر سازند.

برقراری تعادل

هر کسی در پیاده سازی OKR انتظارات خود را مدنظردارد. مربی OKR همچنین می تواند به شما کمک کند تا تعادل سالمی بین آنچه همه می خواهند و به ترتیبی که باید آن نیازها برآورده شوند، پیدا کنید.
وظیفه و هدف یک مربی OKR این است که تیم شما را به سمت همسویی و بهره وری بیشتر هدایت کند، نه اینکه فقط اهداف خود را به روشی جدید ساختار دهد.

 

تطبیق با اهداف

یک مربی OKR بهترین شیوه ها را می شناسد و به شما کمک می کند فرآیندی را تنظیم کنید که شانس اجرای موفقیت آمیز را به شدت افزایش دهد. آنها می دانند که چگونه OKR ها را به روشی مناسب مطابق با نیازهای شما تطبیق دهند و همچنان شاهد موفقیت هستند.

تطبیق با اهداف
این متدلوژی که بر پایه رویکرد چابک فعالیت می کند در سازمان های زیادی به کار گرفته شده. خیلی ها موفق شده اند و خیلی ها شکست خورده اند. نکته اینجاست باید سعی کنیم از تجارب همه این سازمان ها استفاده کنیم و درس بگیریم. چرا راه طولانی را طی کنیم و اشتباهات مشابه آنها را مرتکب شویم؟
مربیان خوب OKR حداقل 6 ماه تمرین عملی را با یک مربی پشت سر می گذارند. مربیان معتبر OKRسال ها اجرای OKR در صنایع مختلف را تجربه کردند. چالش ها اصلی را می دانند و نحوه رویارویی با آن را از برند. آنها شما را همراهی میکنند تا فرصت آزمون و خطا برای رویارویی با چالش ها را به فرصت های بهتر اختصاص دهید تا موفقیت بیشتری حاصل شود.

یکی از مشکلات در اکثر شرکت هایی که از OKR نتیجه نمیگیرند، همین رویارویی با چالش ها و نداشتن انگیزه برای مقابله با آنها است. به همین دلیل متوصل به جمله « OKR برای ما کار نمیکند» می شوند و آن را رها می کنند. در واقع آنها هرگز نتوانستند OKR واقعی تنظیم کنند چرا که متخصصی برای راهنمایی در این زمینه نداشتند. مربیان OKR نقاط کوری را می بینند که از چشم افراد معمولی سازمان پنهان است. مثل مناطقی از کسب و کار که نیاز به بهبود دارند و کمبود آنها ممکن است در آینده احساس شود.


به عنوان مثال، خواندن کتابی در مورد نحوه دویدن سریع به این معنا نیست که فردی که آن را می خواند، روز بعد در المپیک شرکت خواهد کرد. آنها هنوز نیاز به تمرین و تمرین دارند. و همچنین به مربی نیاز دارند که در تکنیک یا جایی که نیاز به پیشرفت دارند به آنها کمک کند.

بیایید یک نمونه از تبعات عدم استفاده از مربی OKR در جریان پیاده سازی را مطرح کنیم. سرپرستان پیاده سازی OKRاگر تفاوت OKR و KPI را در منظر اجرا ندانند، و یا متوجه نشوند که داشتن KPI به عنوان یک نتیجه کلیدی ایده‌آل نیست و یا اگر تفاوت بین خروجی ها و نتایج را درک نکنند، افراد را به تنظیم نتیج کلیدی سوق می دهند که صرفا برنامه و پروژه و وظیفه است. این دقیقا بر خلاف کل هدف OKR ها است. حال محاسبه کنید این اقدام و تنظیم اشتباه چه میزان اعتبار، بودجه، زمان و دارایی سازمان را هدر داده است. آیا پیشرفت در این فضا برای سازمان امری شدنی است؟
ما به عنوان انسان نسبت به بسیاری از مسائل دید کامل نداریم و این امری کاملا طبیعی است. و اشکالی ندارد به همین دلیل است که مردم افراد متخصص را استخدام می کنند. بدون مربی، نمی‌توانید کارهایی را که اشتباه انجام می‌دهید یاد بگیرید، زیرا نمی‌توانید آنها را ببینید.

 


کلام پایانی

در این مقاله در ابتدا از اهمیت داشتن مشاور و مربی برای شما و کسب و کارتان گفتیم. اشاره کردیم دانش و تخصص آنها و میزان تاثیر گذاری شان بر تمام مراحل کسب و کارمان را میتوانیم مشاهده کنیم و دستیابی به اهداف استراتژیک خود را از این شیوه ممکن تر سازیم. اما در ادامه این متن به سراغ یکی از جدیدترین این حوزه ها رفتیم یعنی مربی OKR. مربی OKR را از ضروری ترین موارد برای سازمان هایی که به تازگی قصد پیاده سازی OKR دارند، برشمردیم. چرا که در صورت نداشتن تجربه کافی در پیاده سازی و عملی ساختن OKRهای درست تنظیم شده ، دیگر قادر به جبران ارزش ها و منابع از دست رفته سازمان نخواهیم بود.

ما در تیم آکادمی روشمند به دنبال راه حلی حول این موضوع بوده ایم و اکنون با برگزاری دوره های تربیت مربی OKR، یکی از برترین ها در این زمینه هستیم. این دوره شما را با تجربه های متفاوت و چالش های بزرگ رودررو میکند تا به معنای واقعی خود را یک مربی OKR بشناسید. هدف ما، هموار ساری مسیر صعود شما است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه